Dzieci kochają nasze zajęcia dlatego, że świetnie rozumiemy ich potrzeby. Stworzyliśmy autorski program zajęć specjalnie dostosowany dla grupy wiekowej od 4 do 6 lat. Dzięki niemu, poprzez dobrą zabawę kształtujemy pozytywne zachowania społeczne pokonując nieśmiałość i dając wiarę we własne siły. Mocno oddziałujemy na wyobraźnie, przez co wykonanie poszczególnych figur tanecznych nie jest już takie trudne. Specjalnie dobrane choreografie oraz muzyka stymulują prawidłowy rozwój psychomotoryczny. W naszym programie o kształtowanie zdrowej postawy zadbał sam założyciel szkoły Artur Sieczka jako fizjoterapeuta i tancerz. W swojej pracy dyplomowej "Taniec Towarzyski jako forma gimnastyki korekcyjnej" omawia szereg czynników mających bezpośredni wpływ tańca na postawę ciała, wydrążenie stóp i chód. Bogactwo specjalnych ćwiczeń i figur wykonywanych do odpowiednio dobranych utworów, kompleksowo oddziałuje na zdrowie i dobre samopoczucie Waszych dzieci, które na pewno zaowocuje w dorosłym życiu.
ZAŁOŻENIA PROGRAMOWE
- Wyrobienie poczucia rytmu i swobody ruchu.
- Poznanie uproszczonych figur tańców towarzyskich i nowoczesnych (samba, cha-cha, rock&roll, jive, twist, pasodoble, walc wiedeński, walc angielski, foxtrot, polka, krakowiak, hip-hop, współczesny).
- Zwiększenie pewności siebie i akceptacji siebie samego.
- Poznanie dobrych manier jako wyraz szacunku wobec siebie i wobec innych.
- Nabycie umiejętności szybkiej orientacji i decyzji.
- Zwiększenie koordynacji i sprawności ruchowej.
- Rozwinięcie własnej wrażliwości estetycznej.
- Wypracowanie prawidłowej sylwetki.
- Poznanie harmonijnego działania w grupie.
- Pozytywne ukierunkowywanie nadmiaru energii.
- Stymulacja rozwoju indywidualnych zdolności tanecznych.
- Rozwijanie umiejętności prezentowania swoich osiągnięć przed szerszą publicznością.
- Kształtowanie: wytrwałości, systematyczności, samodyscypliny, szacunku, prawdomówności, umiejętności właściwego zachowania się w sytuacji sukcesu i niepowodzeń.
LP |
TREŚCI ZAJĘĆ |
DODATKOWY OPIS |
1 |
Zabawy taneczne i improwizacje ruchowe. |
Rozwijanie poczucia rytmu i świadomości ruchu. |
2 |
Nauka podstawowych i uproszczonych figur różnych stylów tanecznych. |
Samba, cha-cha, jive, walc angielski, walc wiedeński, taniec nowoczesny, ludowy, hip hop, jazz, balet. |
3 |
Opracowywanie prostych układów tanecznych do wybranych utworów. |
Tworzenie układów za pomocą bajkowych historii. |
4 |
Gry i zabawy rytmiczne: marsze, biegi, podskoki w takt muzyki, reagowanie na zmianę tempa i dynamiki. (np. Foxtrot – skradanie, Walc Wiedeński – bieganie na palach z użyciem rąk w celu podkreślenia lekkości). |
Oddawanie charakteru poszczególnych utworów tańców towarzyskich. Zastosowanie elementów baletu. |
5 |
Ćwiczenia techniki tanecznej, elementów tanecznych nóg i ramion z uwzględnieniem różnych kierunków: w przód-w tył, w prawo-w lewo. |
Wykorzystanie tańców latynoamerykańskich: samba, cha-cha, jive. |
6 |
Ćwiczenia taneczne pojedynczo i parami w różnych ustawieniach: w szeregach, w rzędach, w kole, w szachownicy, po przekątnej. |
Wdrażanie umiejętności działania w grupie i w parach. |
7 |
Tańce z użyciem przyborów typu chusta. |
Hiszpańskie pasodoble i tańce współczesne. |
8 |
Ćwiczenia plastyki ruchu poprzez izolowane ruchy poszczególnych części ciała. |
Kształtowanie gibkości i koordynacji ruchowej. |
9 |
Zabawy taneczne rozwijające umiejętność dostosowania ruchu do muzyki. |
Doskonalenie estetyki ruchu. |
10 |
Ćwiczenia rytmiczno-taneczne: cwał, bieg, podskok, krok dostawny, przytup, wymach, obrót, klęk, ukłon, hołubce, krzesany. |
Na podstawie tańców ludowych i narodowych. |
11 |
Zabawy ilustracyjne i inscenizowane bez muzyki, a następnie z muzyką. |
Obrazowanie poszczególnych dźwięków. |
12 |
Opracowanie układu tanecznego na różnego rodzaju występy. |
Uroczystości przedszkolne, pokazy dla rodziców. |
13 |
Ćwiczenia rozluźniające i oddechowe po aktywizacji ruchowej. |
Relaks i odprężenie. |